comel kan mereka ni ?

i am just an ordinary girl that had been raised by an AMAZING parent ! love them both and no one can change the FACT !

Dec 3, 2011

roti boyan !

assalamualaikum .

saya bangga saya berdarah boyan pada hari ini kerana berjaya membuat ROTI BOYAN secara sendiri ye kawan2 . diulangi secara sendiri . hahahahha . macam2 ragam aku ngan roti boyan kat dapo .
first time aku terpaksa menghabiskan masa 2 jam ye di dapo berlumur tepung n minyak . hahhhahaha  . lawak la 


best kan budak main tepung di dapo . yang x bestnya aku kena kemas pas slerakkan smua .
dah bersedia dengan dough yang dah dikimpal2 aku bersedia dengan lengan baju yang dah disinsingkan aku mula mengimpal dough . MENGIMPAL ? hahah . ye aku mengimpal dough ye auda . macam2 method yang diajar mama . sampai abis tgn kaki lengan smua dipinjamkan tok wat percubaan .


siap dough dikimpal aku mula menggiling dough menjadi 4segi . hahahhaha . gilinggg babe sampai bentuk 4segi . n inilah hasilnya . hahahhahaha .


tp xpe . dengan tahap kesabaran yang meninggi n smangat anak BOYAN yang ada dalam diri ini . aku teruskan jua . chaiiiyok fara . kama a . budek . deluk .
hahahha . sorry , 2 je bahasa boyan yang diingati . apa yang aku cuba buat niiiii . 

ok ok , finally . dengan bermacam2 saiz roti biyan yang dihasilkan . aku pilih yang paling terbaik untuk dipersembahkan kepada masterchef MAMA . 
dan dengan sekali rasaaaa . yesssssssss ! mission accomplished ! 



dah ley kawen dengan orang boyan dah . x malu jumpa mak mertua . ALAMAK ! bakal2 orang jawa .
hahahhaha . :D

papepon sangat berbangga kerana berjaya menghasilkan masterpiece yang di luar jangkaan semua . 
*menepuk bahu sendiri . hahha .

k la , till then , keep on blaja resipi turun temurun k . ChhhhiiiaoooOOoooooooo . 

ayat penegas : pasni kena blaja wat mee jawa plak la . atoooi ! .

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

google jer ~