comel kan mereka ni ?

i am just an ordinary girl that had been raised by an AMAZING parent ! love them both and no one can change the FACT !

Apr 12, 2013

it had to be done somehow .

assalamualaikum .

:)
ok , ari ni aku terasa plak dengan satu quote 

"kalau kita selalu nampak dan cari keburukan orang lain itu hanyalah mencerminkan diri kita ,
kerana hanya orang yang busuk hati yang selalu nampak keburukan orang lain . "

entah kenapa ayat ni menyanyi2 dalam otak aku . 
okey , aku mengaku . aku masih belajar . semua orang pun macam tu . 
tapi sampai bila kita nak tahu kita dah belajar . 
hanya ujian ALLAH dan hanya ALLAH sajela yang taw kita dah lulus belum pembelajaran kita .

sejak mama meninggal setahun lebih yang dulu , 
ayat "aku masih belajar" kerap sangat kat bibir aku .
semalam aku terbaca nota2 yang aku tulis semenjak mama meninggal .
bila dikenang kembali aku heran . 
mana pegi farhanah yang dulu , 

farhanah yang tahan nangis xnak mama dia sedey 
farhanah yang cuba telan setiap butir kata-kata doktor 
farhanah yang masih boleh tersenyum dek kata keji tiap orang
mana pegi farhanah tu?


but thats not the point of my entry . my point is .
siapa pon kita dulu . 
janganlah dipincang kita yang sekarang ni .
janganlah nak menuding kata "haaa , kan aku dah kata . dia ni ar pompuan tu"
dek kerana apanya dia 5 taun dulu . 

pandanglah dia yang sekarang.
people change and always remember that u also once make a mistake . maybe worse than them . 

tiap apa marahnya kau pada dia , ingatlah dia yang kau pernah sayang
tiap apa sakit hatinya kau pada dia , ingatlah dia yang kau pernah cinta .
masih ada dia dalam diri dia . cari dan selalulah doa pada yang ESA . 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

google jer ~