comel kan mereka ni ?

i am just an ordinary girl that had been raised by an AMAZING parent ! love them both and no one can change the FACT !

Nov 12, 2012

love : it has already meant to be


Assalamualaikum ,


Okay , aku perlu tulis benda ni sebab selagi aku tak tulis benda ni akan jadi tumor dalam otak and hati aku . So , memang betul . Kenangan akan tetap jadi kenangan and pada si dia yang meninggalkan kita . Salah kita tetap salah kita . So , tak kira lah macam mana pon korg try untuk deny orang tu tetap akan ingat salah kau pada dia . Lagi2 ar kalau dia dah ada pengganti sekarang .


Ok girls , read this .
If korang kena tinggal dengan bf korg atas salah korg . DON’T ever give up . Sebab if dia saying betul kat kau dia akan bg korg chance tak kira brapa kali pon . Aku bukan nak tulis ikot suka or menuli tapi aku tulis ikot pe yang penah aku alami . Ex aku , 4 tahun dia tunggu aku sbb aku ada bf len . Eventhough dia tak macam dulu tp tak boleh ar salahkan dia kan . Kita berubah camtu gak d. ia.

Please , please jangan pikir ex korg 2 the one and only type in this world . Maybe pasni koeg akan berjumpa dengan orang yg jauh lebih jahat or jauh lebih baik . Take this as an opportunity untuk korg baiki diri korang . Korg jangan ever judge dia before korg dapat ilangkan ex koorang dr dalam pikiran korg . And girls , seriously . Real love doesn’t count until u are married ! Sebab , akadlah tanda dia betul2 mencintai kita . Bukan sebab dia dth 300km sbb nak jmp kita , bukan sebab dia topupkan kita , bukan sbb dia peluk cium kita , bukan sebab dia faham and slalu ada dengan kita . Selagi x akad , selagi tu lah nafsu semata .
Tolonglah jangan jadikan tempoh perhubungan sebagai alasan korang tak boleh move on . Bersyukur dengan segala bahagia saat2 tu . Yang tak baik jadikan panduan . Senag aku cakap ??? pecayalah . aku dah alaminya . Dan kerana aku taknak korg jadi macam aku . aku terus terang dengan korang sekarang ni .

Bukan cerita tipu ! tapi lepas aku kehilangan orang yang aku sangka aku PERLUKAN , aku jumpa ramai kawan yang mengalami nasib yang sama . And dengan siapa mereka sekarang ni ? dengan pasangan mereka yang jauh lebih baik dan jauh lebih sesuai dengan dorang . Memang , memang tak sama . tapi korang cuba pikir , korang nak ke cinta yang sama dengan ex korang ??? nak sakit hati macam dulu lagi > nak dikecewakan macam dulu lagi > nak nangis lagi ??? xkan , so hargailah cinta baru ni and banyak2 berdoa dia cinta hakiki .

Bila aku pikir balik , and dengar cerita dorg . Aku terpikir , patutlah ALLAH amik sekejap “cinta” yang dorang anggap sangat2 dorang perlukan tu . Sebenarnya ALLLAH bagi tempoh untuk dorang pikir and brbah jadi lebih baik untuk si DIA yang ALLAH dah tentukan yang ternyata jauh lebih baik dan sesuai . Hebatkan kuasa ALLAH . Betapa ALLAH mencintai kita .

When a Girl put ALLAH as the king in her heart . ALLAH surely will guide her to her prince . J masyaALLAH .

Aku berani jamin . Sebab ALLAH dah tetapkan janji dia dalam AL-Quran , so . Bersabar , redha dan sentiasa positif ! ALLAH will guide us . Memang sungguh kita perlu berusaha juga mencari jodoh tapi jangan tersasar dari Islam . 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

google jer ~